Müddessir Suresi üzerine 1.bölüm
Müddessir Suresi'nin ayetlerini dikkatlice inceleyeceğiz ve bazı ipuçları vereceğim.
074:000
Rahman, Rahim Allah’ın ismiyle
İpucu: Rahman ve Rahim Allah'ın isimleridir ve hiçbir insana yakıştırılamaz.
074:001
Ey gizlenen,*
İpucu: * Bilge Tanrı, Kuran’ı Muhammed peygambere indirdiği halde Kuran’ın olağanüstü matematiksel mucizesini çağımız insanına bir mesaj olarak sakladı. 19 asal sayısı üzerine kurulu matematiksel sistemden söz eden ayetler, ismi Gizlenen olan 74. surede bir giz olarak bulunuyordu. Kuran’ın inişinden tam 19x74 kameri yıl sonra, 1974 yılında, isminin kökleri Kuran’da tam 19 kez geçen bir monoteist müslüman yoluyla çıkarılması takdir edilen bu mucize, bilgisayar çağının insanına Kuran’ın kaynağı konusunda evrensel ve fiziksel bir kanıt sunmaktadır.
Bu mucizeyi görebilme şansına sahip olan müminler, gelenekleri, mezhepleri ve kalabalıkları sorgulayıp eleştirebilme cesareti gösterebilmektedir. Gerçekleşenlere baktığımızda, tüm surenin 19 koduna dolaylı ve dolaysız referanslarda bulunduğunu görüyoruz. “Ey gizlenen“ hitabının muhatabı insandan başka bir şey de olabilir mi?
074:002
Kalk ve uyar.
İpucu: Allah'ın emriyle birlikte 19 asal sayısının sırrı 1974 yılında ortaya çıkıyor.
074:003
Efendini yücelt.
İpucu: 19 mucizesinin nihai amacının Allah'ın ve onun isimlerinin yüceltilmesi olduğu bu ayette anlatılıyor.
074:004
Örtülerini temizle.*
İpucu: * Bu surenin bağlamı içinde, bu ayetin mecazi olarak işaret ettiği farklı bir anlam var mı? Allah'ın emriyle birlikte 19 mucizesinin bir görevi de örtülerini temizlemektir. Mushafta 9.surenin sonuna eklenen 2 pisliğin atılmasıyla örtülerini temizlemiş oldu. Kuran'da 9.sure 127 ayettir.
074:005
Kötülükten uzaklaş.
İpucu: Yanlış ve yalan olandan ve şirkten uzaklaşmak ve sadece Kuran'a sarılmak 19 mucizesinin bize uyarısıdır.
074:006
İhtiraslı olma.
İpucu: Nasibin ile tatmin ol ve fazlasını isteme. 9.sure 127 ayettir ve 19 mucizesinin bir uyarısı da 127 ayet ile yetinip nasibin ile tatmin olmaktır. Bu ayette fazlasını istememek öğütleniyor.
074:007
Efendin için sabret.
İpucu: İnkarcılara ve müşriklere bu kanıtları incelemeleri için Allah tarafından kısa bir süre müddet verildi. Reşad'ın ölümünden 38(19×2) yıl sonra kavmi helak olacak ve hesaba çekilecektir Allah'ın izniyle.
074:008
Duyuru yapıldığı zaman,
074:009
İşte, zorlu gün o gündür.
074:010
İnkarcılar için kolay değil.
074:011
Bir birey olarak yarattığım kişiyi bana bırak.
074:012
Ona hem zenginlik verdim,
074:013
Hem de gözü önünde çocuklar…
074:014
Ona nimetler yağdırdım.
074:015
Buna rağmen, daha fazlasını istiyor.
İpucu: Bu ayette anlatılan kişi mecazi olarak sünniler olabilir mi? Kuran'ın tamamı ve 9.surenin 127 ayetindeki muhteşemliğe rağmen mushafa 2 cümle ekleyerek daha fazlasını istiyor.
074:016
Asla, çünkü o, ayetlerimize karşı bir inatçı kesildi.
İpucu: Bu kişinin bitmek bilmez isteklerine rağmen Allah'ın ayetlerine karşı gelmesi onun gittikçe artan azaba uğramasına sebep oluyor.
074:017
Onu sarp bir yokuşa sardıracağım.
074:018
Nitekim o düşündü; ölçtü biçti.
074:019
Kahrolası, ne biçim ölçüp biçti.
074:020
Kahrolası, gene ne biçim ölçüp biçti.
İpucu: Allah'ın ayet ve mucizelerine karşı bir inatçı kesilenlerin 19 mucizesine karşı bahane uydurmak için girdikleri duruma bir bakın ne kadar acınası...
074:021
Baktı.
074:022
Sonra surat astı, kaşlarını çattı.
İpucu: Aslında bütün gerçekleri anladı ve hiç hoşuna gitmedi.
074:023
Ve arkasını döndü; büyüklük tasladı:
İpucu: Sonra gerçekleri kabullenmek istemedi ve çare olarak 19 mucizesine yüz çevirmeyi düşündü.
074:024
“Bu“ dedi, “etkileyici bir büyüden başka bir şey değil.”
İpucu: Önceki kavimlerin söylediği gibi: "Bu ancak bir sihir ve sen bir yalancısın ey gönderilen elçi!" diyorsunuz Reşad'a. Gösterdiği mucizeye rağmen onun elçi olduğunu yalanladınız.
074:025
“Bu sadece bir insan sözüdür.”
İpucu: Kibrinden dolayı mucizeyi kabul etmeyenler ilk aşamada 19 sayısının yanına 7 sayısını koyarlar sonraki aşamada ise kendi görüşünün çelişkili olduğunu gördüklerinde Kuran'ı tamamen terk ederler ve inkarcı olurlar. Allah bizleri dosdoğru yola iletsin.
074:026
Onu Sakar’a atacağım.
İpucu: Allah Kuran'ın insan sözü olduğunu söyleyenlere karşı Kuran'ı bir ölçüye atacak ve onun beşer sözü olmadığını kanıtlayacaktır. Bu bilgisayar olabilir.
074:027
Sakar nedir bilir misin?
İpucu: Allah, Sakar'a farklı anlamlar verenlere cevap olarak Sakar'ı tanıtıyor.
074:028
Ne artar, ne eksilir (tam ve mükemmel),*
İpucu: * Bu surenin 30’uncu ayetindeki sayının Kuran’ın matematiksel sistemi içindeki konumu bilinmediği zamanlarda yaşamış insanlar bu ayetteki ifadeyi cehennem ateşinin betimlemesi olarak anlamışlardı. Halbuki bu suredeki haberler 1974 yılından sonra gerçekleşince bunun çok duyarlı bir matematiksel sistemi betimlediğini anlıyoruz. BaQaYa kelimesi "artmak" anlamını da içerir. Nitekim toplama işleminde artan sayı için eskiden "bakiye" kelimesi kullanılırdı. WaZaRa ise "çıkmak, çıkarmak, eksilmek" anlamlarına gelir.
074:029
Halklar için (evrensel) bir göstergedir/ekrandır.*
İpucu: * Bu ayet, 28’inci ayette olduğu gibi, 1974 yılından önce anlamı müteşabih olduğu için birçok yorumcu tarafından farklı yorumlanıyordu. Bu ayetin “Beşeriyete apaçık levhalardır“ biçimindeki asıl anlamını kavramakta zorlananlar bu anlamı ikincil bir anlam olarak kabul etmişler ve onun yerine, “Deriyi kavurucudur“ gibi bir anlamı tercih etmişlerdir. Eskiler bunda mazurdur, zira bu bilgi kendilerine ulaşmamıştı. Ancak modern Kuran çevirilerinin onları taklit etmesi ve üstelik asıl anlamını tümüyle ihmal edip hiç söz etmemeleri anlaşılacak gibi değildir.
Halbuki geleneksel tefsirler ve onların mukallitleri tarafından “deri“ diye çevrilen kelime (BEŞER), Kuran’da sürekli olarak “insanlar, beşeriyet“ için kullanılır. Örneğin, iki ayet sonraki 31’inci ayetin sonunda da bu anlamda kullanılmıştır. Gösterge/ekran olarak çevirdiğimiz “LeVvaHa“ kelimesinin türevleri de Kuran’ın hiçbir yerinde “kavurmak“ anlamında kullanılmıyor (Bak: 7:145,150,154; 54:13; 75:22).
İşin ilginci, 19 sistemini duyan çağdaş “mukallit alimlerin“ hâlâ “deriyi kavuran“ cehennem ateşinde ısrar etmeleridir. Kuran’ın kul sözü olduğunu ileri süren bir kişiye Evrenlerin Efendisinin vereceği en uygun cevabın “seni ateşte kavurup yakacağım“ olması gerektiğini savunanlar Tanrıyı mükemmel bir edebiyatçı olarak kabul edebiliyorlar, ancak O’nu mükemmel bir matematikçi ve kanıtlayıcı olarak bir türlü kabul edemiyorlar.
Bak: 6:91; 22:74; 39:67.
074:030
Üzerinde ondokuz vardır.*
İpucu: Ama dilerseniz, bu konuda araştırma yapmış olanlar tarafından yazılmış hiçbir makale veya kitaba bakmadan, sıfırdan başlayarak, “Kuran, 19 kodu üzerine kurulu bir matematiksel yapıyla örülmüş müdür?“ sorusunun cevabını kendiniz araştırabilirsiniz: Araştırmayı objektif olarak yaparsanız, şu ana kadar keşfedilen nice örneği aynen bulacağınızdan hiç kuşkum yok.
Matematikten ve olasılık hesaplarından pek anlamayan bazı saf kişiler; rakamları yan yana koyarak, ekleyip bölerek manipülasyonlarla sözde “mucizeler“ bulabildiği gibi; inkârcı bağnazlıktan ötürü Kuran’da mevcut olan matematiksel sistemi görmek istemeyenler de vardır.
074:031
Biz ateşe bekçi olarak sadece melekleri atadık. Onların sayısını (ondokuz’u) da, (1) inkârcılar için bir fitne (sınav/huzursuzluk kaynağı) yaptık, (2) kitap verilmiş olanları ikna etsin, (3) iman edenlerin onayını güçlendirsin, (4) kitap verilmiş olanlarla iman edenlerin kuşkularını ortadan kaldırsın ve (5) kalplerinde hastalık olanlarla inkârcılar da, “ALLAH bu örnekle ne demek istiyor?“ desinler. Böylece ALLAH dilediğini/dileyeni saptırır ve dilediğini/dileyeni de doğruya iletir. Efendinin ordularını kendisinden başkası bilmez. Bu (sayı) halklara bir mesajdır.
074:032
Hayır, ant olsun Ay’a,*
074:033
Geçtiği vakit geceye,
074:034
Ağardığı vakit sabaha,
074:035
Bu büyüklerden birisidir.
074:036
Halklara bir uyarıdır.
074:037
İlerlemeyi yahut geride kalmayı dileyenleriniz için.
İpucu: Bu ayette 1974 yılında açığa çıkan 19 mucizesi ve İslami Reform ile birlikte ilerlemeyi dileyenler yahut atalarının dinini izleyerek geride kalmayı dileyenler anlatılıyor.
Bu yazının devamı 2.bölümde kesinlikle okumalısınız.